אבחונים וכלים ניהוליים

האבחונים מטרתם עזרה בניתוח וזיהוי מצב קיים ויצירת יישור קו לגבי המשימות והמאמצים שיש למקד על מנת להגיע אל היעדים הרצויים. האבחונים מתחלקים ע"פ הפונקציה בה הם מטפלים: שיווק, שירות, מכירות, מש"א וכו'. או לחילופין ע"פ התהליך בו הם מטפלים: אסטרטגיה, ניהול שרשרת האספקה, פיתוח מוצרים ושירותים וכו'. דרך נוספת לסווג את האבחונים היא לפי סוג הפיתרון אבחון עצמי ואבחון חיצוני. באבחון החיצוני תשובות השאלונים נשלחות אל חברת ייעוץ אשר מבצעת ניתוח ומחזירה את תוצאות האבחון, בעוד באבחון עצמי התשובות נמצאות בסוף השאלון ולרב מתקבלות ע"י סכימה של ציונים או מיקום על סקלה מסוימת.

השימוש בשאלונים מאפשר למשתמש שימוש בכלים מתודולוגיים, בעלי יכולת מוכחת ואשר עוזרים לנטרל דעות או השפעות אשר אינן רלוונטיות ומונעות לעתים את שיפור הביצועים בארגון

תהליכי שיווק ומכירותניהול שרשרת האספקהניהול תהליך האסטרטגיה